Cumartesi, Aralık 20

Mesele Ruhta

İnsan günde 11 saat uyumamalı bence.Gündüzlerimi uykuyla harcıyorum son zamanlarda.Kalkar kalkmaz radyomun düğmesine basıyorum.Babamın yeni aldığı yeşil kupaya kahvemi ve sıcak suyumu doldurduktan sonra mutfaktaki masaya oturup sigaramı yakıyorum. İşte günün en keyifli dakikaları.Bir yandan ağır ağır esnerken diğer yandan geri kalan günde ne yapacağımı düşünüyorum.Düşünüyorum ve de üşeniyorum.
Önüme gelen her posta kutusuna küçük notlar yazıp atmak istiyorum.Okuyunca insanın yüzünde yayvan bir gülümseme bırakacak ya da hayatında faydalı bilgiler olarak kullanabileceği kıssadan hisse denebilecek notlar.Mesela;
NOT1- Kullanılan tuvalet kağıdını çöp kutusuna atınız. ''Ağaç suda erimez.''
p.s. Ağaçlara yazık,kağıt yerine su kullanınız.
Ayrıca ülkemizde yılda yaklaşık 1 milyon ton kağıtla gereksiz yazışma yapılmaktadır.Mailleşmenin revaçta olduğu mektuplaşmanın mazide kaldığı günümüzü düşünürsek bu gereksiz yazışmaların faturalardan ve mahkeme celplerinden ibaret olduğunu tahmin ederim.Bir de benim her gece yazıp buruşturup kahve fincanımın içine attığım kağıtlar da olabilir bu gereksiz yazışmalar.
NOT2- Araba kullanırken sağ elle vites değiştirilecek sol elle ise direksiyon tutulacak diye koltukta sağa meyilli oturmayın,beliniz tutulur.
Az önce buruşturup atılmış kağıtlar demişken,yazık yahu onlara.Yapmayın

NOT3- Binadaki dairelerin posta kutularında klasik fatura zarfları dışında değişik bir zarf,dergi,gazete,kağıt vs gördüğünüzde merak edip bakmayın yada alıp gitmeyin!!
İTİRAF1- Küçükken arada bir 10 numaraya gelen dergiyi alıp okurdum.Uzun zamandır yapmıyorum bunu amma fakat ve lakin ilgimi çeken,dayanamayacağım bir zarf,dergi ve ya paket görürsem acımam alırım!!

Hiç yorum yok: